Wśród miłośników komputerowych RPG-ów toczy się wiele dyskusji o to co jest w nich najważniejsze. Rozbudowane dialogi oraz fabuła, system walki a może zakrojona na szeroką skalę eksploracja. Wszyscy są jednak zgodni do faktu, że RPG nie może obejść się bez klimatu, a ten budowany jest głównie poprzez niezapomniane, nastrojowe ścieżki dźwiękowe.
Jednym z ich twórców jest właśnie Borislav Slavov gość tegorocznej edycji Pyrkonu.
Jego kariera, zrodziła się od pasji do gier, właśnie ona w 2001 roku doprowadziła go do udziału w produkcji ścieżki dźwiękowej do RTS-a „Knights of Honor” rozpoczynając karierę w tej branży.
Udany debiut spowodował, że kontynuował on pracę i uczestniczył w produkcji takich gier jak Two Worlds II, WorldShift w roli kompozytora czy Gothic 3, gdzie był jednym z muzyków. W 2009 roku Slavov dołączył do Crytek. Jako kompozytor i dyrektor muzyczny pracował nad takimi grami jak Crysis 2, Crysis 3, Warface i Ryse: Son of Rome .
Od 2016 roku współpracuje z Larian Studios, znanego m.in. z wyprodukowania Divinity: Original Sin 2. Obecnie studio pracuje nad trzecią częścią kultowej serii Baldur’s Gate. Przy obydwu produkcjach swój udział ma także Boris.
Borislav Slavov specjalizuje się w produkcji i wdrażaniu adaptacyjnej muzyki do gier wideo, która zmienia się i ewoluuje w czasie rzeczywistym zgodnie z decyzjami i działaniami graczy.
Jego prelekcja skupi się na tym temacie i przedstawi tajniki produkowania muzyki do Divinity: Original Sin 2. Boris poruszy także temat przyszłości muzyki w grach i tego jak będzie rozwijać się, aby na bieżąco reagować na decyzję graczy.